Subject: osaühing HEPA Rapla II tankla KemS riskianalüüsi puuduste kõrvaldamine
From: "Ave Jalakas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 16:49:01 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud ettevõtte esindaja

Osaühing HEPA (10060753; ettevõte) esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise 
Järelevalve Ametile (TTJA) 26.08.2025 Rapla II tankla töökeskkonna 
riskianalüüsi, mis ei ole käesoleval hetkel nõutud õige sisuga dokument. 
Ettevõtte käitis Rapla II tankla on C-kategooria ohtlik ettevõte 
kemikaaliseaduse tähenduses, mis asub aadressil Tallinna mnt 2a, Rapla linn, 
Rapla vald, Rapla maakond (katastritunnus: 67001:001:0056, kinnistu nr 
208337). Dokumendid on registreeritud TTJA tehnilise järelevalve 
infosüsteemis (JVIS) asja nr 11-2/24-13432 all.

Esitatud kemikaaliseaduse kohane ohtlike kemikaalide käitlemiseks nõutav 
kohustuslik riskianalüüs on puudulik majandus- ja taristuministri 01.03.2016 
määruse nr 18 „Nõuded ohtliku ja suurõnnetuse ohuga ettevõtte kohustuslikele 
dokumentidele ja nende koostamisele ning avalikkusele edastatavale teabele 
ja õnnetusest teavitamisele“ § 2 nõuete täitmise osas.

See tähendab, et ettevõttel lasub kohustus hinnata käitise tegevuse raames 
kasutatavate ohtlike kemikaalide käitlemisega seotud riske ja ohte (sh 
veosed), esitada võimalike õnnetuste stsenaariumite kirjeldused ja nende 
tõenäosused ning võimalike õnnetuste tagajärgede raskuse ja ulatuse 
hinnangud/ kirjeldused koos õnnetuse ennetamise abinõude kirjeldustega ning 
kõik muud detailid, mis on määrus nr 18 § 2 alusel nõutud!

Lisaks juhime tähelepanu, et riskianalüüsi tuleb hõlmata ettevõtte 
kriisikindluse kirjeldus, mille juures on vaja kirjeldada, kuidas 
kasutatavate teenuste (nt elekter, vesi, soojus, side) ja küberturvalisusest 
ning loodusest (äärmuslikud ilmastikutingimused või loodusnähtused) tingitud 
katkestused mõjutavad ettevõtte igapäevast tegevust. Palume lisada ka juhul 
kui see tähendab, et ettevõte peatab oma tegevuse, kuni kriis on möödunud ja 
ettevõtte jaoks vajalikud teenused on taastatud.

Päästeameti ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti 
kemikaaliseadusest tuleneva riskianalüüsi juhise leiate PäA veebilehe 
aadressilt: 
<https://www.rescue.ee/files/Materjalid/2024.12-27digi-juhis-kemikaaliseadusest-tuleneva-riskianalueuesi-kohta.pdf> 
2024.12-27digi-juhis-kemikaaliseadusest-tuleneva-riskianalueuesi-kohta.pdf

Haldusorgan määrab andmete esitajale tähtaja dokumentides esinevate puuduste 
kõrvaldamiseks (vastavalt haldusmenetluse seadusele § 15 lg 2). Arvestades 
küsitud andmete mahtu, määrame täiendavate andmete esitamise tähtajaks 
29.09.2025.

Palume parandatud dokumendid saata kirjalikult TTJA tehnilise järelevalve 
infosüsteemi JVIS (https://jvis.ttja.ee/) vahendusel.

Lugupidamisega

	 Ave Jalakas
tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 5690 4703 | [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn